Wie ben ik?

Bij het lezen van deze tekst zal mijn naam al bekend zijn maar wat is mijn achtergrond?

Ik ben 30 jaar geleden op de studio bij het reclamebureau TBWA in Amstelveen begonnen.

Toen ik naar mijn mening ‘de kneepjes van het vak’ had geleerd ben ik freelance gaan werken voor diverse bureaus. Bij deze bureaus werkte je vaak voor een groot merk of product, met een flink budget, erg leerzaam, maar er was niet of nauwelijks persoonlijk contact met een ondernemer. Je werkte bij een bureau, voor een bureau.

Deze vorm van werken bestaat (gelukkig) bijna niet meer. Bureaus worden nu veel al vervangen door een groep ZZP-ers. Ook de budgetten zijn drastisch veranderd.

Zelf ben ik al 25 jaar ZZP-er en ben ik in deze vorm bij diverse start-ups aangesloten geweest. Waaronder bedrijven die in korte tijd van 3 personen naar 150 werknemers groeiden. Deze ervaringen hebben mij veel geleerd hoe je een bedrijf of product kan ontwikkelen tot een merk. Daar horen ook de valkuilen bij, die ik hopelijk kan voorkomen als wij gaan samenwerken. Het behoede van verkeerde beslissingen hoort ook tot mijn ervaring. Ruimte voor persoonlijke interactie, 1 op 1 samenwerken met de ondernemer zelf is een flexibele, effectieve en vooral ook dynamische manier van samenwerken aan een merk.

Maak een afspraak voor een kennismaking.
info@bartminderman.nl
M: 06 526 070 48

Career

Over twenty years of experience as a creative in advertising & digital concepts. Working for the Top 50 companies in The Netherlands and Europe. My focus is creating concepts to the needs of the individual and brands in the broadest sense of the word. As a creative I am constanly thinking out of the box, beating up to new levels of creative challenges and together with a team of creatives and developers constantly finding new ways to do that. Inspire without borders, conventions or restrictions.

Now: Freelance Senior Creative – Spring 2015 – Various clients: Accenture interactive, Primevest Capital Partners, Catella, BouwfondsIM, Slimvitaal, Innopay, Buro Boudier, PK Waterbouw, Zoev City.

Creative Director – XS2 Connected Media – Summer 2014 – Spring 2015. My focus within XS2 was initially aimed at new clients. Prospects, new busines & pitches.

Creating concepts, presentations, brainstorms external and internal, formulation of concepts & creative briefings, Closely involved in budgets/proposals.

Visual Design Lead – Info.nl – August 2013 – July 2014. Clients: Ministerie van Buitenlandse zaken, Universiteit van Utrecht, Regiobank, Nomad travel gear. Team lead for the creative team consisting of UX designers, visual designers and front end developers.

Freelance Creative Director, Mobile Advertising & Online Concepts – August 2011 – August 2013. Clients: MobGen, Service2Media and more.

Creative Director – MobGen Amsterdam January 2010 – July 2011. Clients: Shell Global (Winner DIA – Best corporate App), ABN AMRO, VVV, Aegon, De Staatsloterij, Heinz,/Amoy Europe, (Winner SAN Awards) KNVB, Vodafone, UPC, Postcodeloterij and more.

Creative Director – Service2Media October 2004 – December 2009. Clients: Heineken, Hyves, de Telegraaf, Dutch Railways, RTL, Volkswagen, Rabobank, NOB, Royal KPN, CNN Worldwide, Al Jazeera and more.

Before – Various Companies 1988 – 2005 (17 years) The Netherlands & Netherlands Antillen

Creative Director at Arcade Europe (Music) and Spring Communications (Pharma).

Creative for advertisement agencies, including TBWA/Floor Heijn Retail, TBWA/Designers Company, Lintas Amsterdam, Cream Willemstad, MCP and HPMG. I’ve worked for many clients in several markets: Atari, Canon, Toshiba (Electronics), ING (Finance), Superunie (Food), Wilhelmina Kinderziekenhuis (Healthcare), Yamanochi (Pharma), Het Nederlands Zuivel Instituut (Government) and WoltersNoordhof (Education).